תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
המפסידים הגדולים הם אנחנו מאזיני קווי שיעורי התורה וקווי המידע הקוליים שאם השימוע יעבור הכל יסגר ולא נוכל להאזין לכלום!!!!
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
משרד התקשורת לא מרויח פה שום דבר הוא פשוט עושה דברם של חברות התקשורת ושל חברת סלקום בפרט...מישהו יכול להסביר בשפה פשוטה מה הבעיה של משרד התקשורות? לא הבנתי מי מפסיד פה?
נערך לאחרונה על ידי אורתודוכס ב 22:41 12/01/2019, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
הציבור מזמן היה אמור להתקומם כשמכשיר נוקיה c2 תומך כשר עולה 120 שקל, ומכשיר ''כשר אורגינל'' עולה 599 במקרה הטוב.
ומזמן היה צריך להתקומם כשהתברר שחברת ''גולן טלקום'' משלמת כסף מזומן לשתי מושחתים על כל קו כשר, תשלום חודשי.
משהו פה צריך להשתנות ומהר, אבל לא יספיק להגיד ''הציבור יתקומם'' כי זה לא יקרה.
רק אם ימות המשיח תעשה משהו, לה יש משפטנים ועורכי דינים. זה התפקיד של ימות וכדאי שיזדרזו, אחרת עוד מעט יהיה מאוחר מידי.
ומזמן היה צריך להתקומם כשהתברר שחברת ''גולן טלקום'' משלמת כסף מזומן לשתי מושחתים על כל קו כשר, תשלום חודשי.
משהו פה צריך להשתנות ומהר, אבל לא יספיק להגיד ''הציבור יתקומם'' כי זה לא יקרה.
רק אם ימות המשיח תעשה משהו, לה יש משפטנים ועורכי דינים. זה התפקיד של ימות וכדאי שיזדרזו, אחרת עוד מעט יהיה מאוחר מידי.
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
משרד התקשורת רוצה לשמוע את דעת הציבור בנושא עד ל-27 בינואר - כלומר עוד 18 יום.
נערכים למערכה
מתוך כל ה 2110 משתמשים בסך הכל בפורום זו וגם ציבור האלפים שנהנים משירותי ימות המשיח נוכל להשמיע את עמדותינו למשרד התקשורת
נא לשלוח אימייל למשרד התקשורת ולהודיע להם את הצד שלנו elil@moc.gov.il או בפקס 035198125
נערכים למערכה
מתוך כל ה 2110 משתמשים בסך הכל בפורום זו וגם ציבור האלפים שנהנים משירותי ימות המשיח נוכל להשמיע את עמדותינו למשרד התקשורת
נא לשלוח אימייל למשרד התקשורת ולהודיע להם את הצד שלנו elil@moc.gov.il או בפקס 035198125
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
אני לא יודע כמה יעזור לשלוח להם פניות כי זה רק יחזק להם את טענות שיש פה מנהלי קווים שעושים כסף
(נראה לי שזה מה שקרה בדיון בבית משפט בזמנו כשביטלו את הניידים)
(נראה לי שזה מה שקרה בדיון בבית משפט בזמנו כשביטלו את הניידים)
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
מי שיכול שיעלה פה איזה נוסח לשלוח להם במייל או בפקס!!!
נערך לאחרונה על ידי kol ב 18:36 10/01/2019, נערך 2 פעמים בסך הכל.
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
לא צריכים להתכחש למציאות שיש מישהו שעושה כסף. מותר להרוויח כסף, בלי שמישהו ירוויח כסף לא היה כלום בעולם.אני לא יודע כמה יעזור לשלוח להם פניות כי זה רק יחזק להם את טענות שיש פה מנהלי קווים שעושים כסף
(נראה לי שזה מה שקרה בדיון בבית משפט בזמנו כשביטלו את הניידים)
צריכים להדגיש שלא זו השיטה, להגביל שירות, אלא שחברה שאינו רוצה לתת שירות, שלא יתן בחבילה כ"כ הרבה דקות, פשוט.
רק צריכים להטעים להם הטענה, במשל ונמשל, כמו תמוה ומגוחך להתמודד עם ריבוי שיחות, בהגבלת נתינת שירות ליגיטימית.
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
משרד התקשורת יצא בשימוע לקראת הפסקת הפעלת קווי
התוכן. המשמעות: כל הקווים שאתם מכירים, קל קו, שיעורי תורה, קווים ווטאספ משפחתיים ושכונתיים,
וכל סוגי התוכן שהם, יסגרו. הכל על הצעד המטופש של משרד התקשורת – שלא יצלח, תגובת הציבור
לכך, והסיבות המגוחכות.
השימוע שכבר נפרטו, מוכיח כמה משרד התקשורת טיפש לגבי כל מה שלא נחשב אצלם טלפון חכם.
ביום שני א' בשבט, יצא משרד התקשורת בשימוע לפני החלטה, כלומר: בקשה לשמוע את עמדת
החברות והציבור, בנוגע למחשבה לקבל החלטה, ולפיה, ייאסר על חברות התקשורת לשלם תגמולים כי
הוא זה לספקי התוכן והשרתים של הקווים, כלומר: סגירת כל החברות שמפעילות קווים כל שהם, כי אף
אחד כמובן לא יעבוד בחינם או בשביל כמה אגורות שידרשו מהרוכשים, וסגירת כל סוגי הקווים שהם,
שמשמשים את הציבור החרדי ששומר מרחק מאותם טלפונים אסורים ורעים שהם קוראים לזה משום מה
– טלפון חכם.
בשימוע של משרד התקשורת נכתב כי התקבלו פניות מהם עולה כי אנשים מחייגים למספר טלפון נייח אשר
אורכות לעתים שעות ובגינם החברות שמהם מתקשרים, משלמים תשלומים בעלויות מצטברות גבוהות.
התופעה – לדברי משרד התקשורת – מייצרת חוסר איזון וקושי בשליטה של בעלי הרישיונות בהוצאות
הקישוריות גומלים שלהם, שכן מצא אחד הם משלמים לבעלי רישיון נייח תשלומים אלו, ועכשיו תקשיבו טוב
לבדיחה המטופשת של משרד התקשורת: כאשר לבעל הרישיון אין יכולת לווסת ולשלוט בתשלומים אלו
ותוך שהוא מחוייב על פי תנאי רישיונו לכלול שיחות אלה בחבילות השירות הכל כלול הנפוצות כיום
ומסופקות על ידו.
כאן ממשיך משרד התקשורת לומר כי המשרד סבור כי התופעה הזו אינה רצויה מאחר והיא מעודדת שימוש
בלתי ראצניולי וכו'
לפיכך שוקל המשרד לשנות את כללי האסדרה בעניין זה ולאפשר שירות פרימיום בתעריף רגיל הנעשה
באמצעות חיוג למספר טלפון נייח תחת תנאי שלפיו לבעל הרישיון הנייח לא יהיה הסכם כלשהוא להעברת
תשלומים לספק התוכן או מי מטעמו בגין השירות המסופק. כלומר שמודל ההכנסות של ספק התוכן בשירות
פרימיום בתעריף רגיל לא יכלול תקבולים כלשהם שמקורם בבעל הרישיון.
זה פחות או יותר טענתו המטופשת של משרד התקשורת, ומיד נסביר לכם איפה הוא טועה ומה הם
ההשלכות.
היום, על כל שיחה שלכם מהטלפון הנייד לקו נייח, לא משנה לאיזה מספר נייח, נדרשת החברה לשלם סך
כך וכך על כל דקת שיחה. החברה גם מקבל מאידך כאשר מתקשרים אליה, ומכך בעצם ניזונות החברות
את קיומם, שאינו מגיע כמובן מהעשר עד שלושים שקלים העולה ממוצע של מנוי לחברה כשרה. כמדומה
שזה מה שבעצם עשה כחלון בעבר ולכן גרם שכל הדמי מנוי לנייד ירדו פלאים.
כלומר: אם חברה כמו גולן נתנה לכם בעבר 10000 דקות שיחה, במקרה שניצלתם את כל הדקות, על
חברת גולן לשלם לשאר החברות אליהם חייגת, סך קישורית לפי 10,000 דקות, שזה יוצא משהו כמו מאה
שקל. ומשכך, בעוד בחברות גדולות הדבר מתאזן אם החזר דומה של האחרים שמחייגים לפרטנר או
לסלקום לדוגמא, בחברת גולן שהיא חברה קטנה אין מאזן מסודר, ולכן חברת גולן היית הראשונה וכנראה
גם האחרונה שיצאה למלחמה בכל המושג של התקשרות לקווי התוכן.
הפיתרון הפשוט לכל זה כדי לשמור על מאזן של חברה, הוא פשוט להגביל את כמות הדקות, וזה בדיוק מה
שעושים כעת בסלקום שהורידו את החבילה ל 2500 דקות, שאז הם לא רק מפסידים אלא בדר"כ מרוויחים.
כאשר הלקוח לכל היותר משתמש 2500 דקות זה גורם להם לשלם 25 ₪ לחברות אחרות, וזה כבר מכוסה
בדמי המנוי, ומה שקורה בדרך כלל שאנשים לא שמים לב וחוצים את הדקות המועטות הללו, ואז משלמים
טבין ותקילין על כל דקה נוספת, כל זאת כשעוד לא חישבנו את מה שסלקום מרוויחה ממה שמתקשרים
אליה.
אבל במשרד התקשורת שכנראה לא קולטים בכלל מה זה טלפון כשר,
והחליטו לעצור בכלל את כל המציאות של הפעלת קווי תוכן. הם אינם יכולים לעצור את
דמי הקישוריות, כי אז באמת לא יישאר לחברות ממה לחיות, אז מה עושים, פשוט אוסרים לספקים להפעיל
קווים בתשלום, הכי קל.
כאמור הטעות שלהם היא קיצונית. לומר טענה כי החברות לא יכולות להתמודד עם דבר כזה כי אנשים
מתקשרים שעות לקווי תוכן, אז בבקשה – שהחברות יגבילו את הדקות, בדיוק כמו שעושים סלקום. מי
ביקש מהם לתת 10,000 דקות, ואז לבכות. וממנ"פ, אם סוגרים את כל הקווי תוכן אז אין משמעות ל 10,000
דקות, ואם לא סוגרים אז שלא יתנו כל כך הרבה ואז לא יבכו. ויותר מכך, הרי עם ישתמשו הלקוחות בכל
ה 10000 דקות, זה בלאו הכי יהיה אותו הפסד בדיוק לחברות, כי הם משלמים על כל דקה יוצאת – לא
משנה לאיפה. אז כל מה שהם בעצם בוכים, זה כי הם רוצים לפרסם על חבילה גדולה של המון דקות, אבל
בפועל שלא ישתמשו בזה.
הוי אומר: שבצעד הכי פשוט כל חברה יכולה לתמחר את הדקות בחבילה, ואין היום כזה מושג 'ללא הגבלה'
על באמת. משכך איזו מן טענה זו לבוא ולומר אנחנו נותנים המון דקות וזה עולה לנו הרבה כסף. אל תתנו
הרבה דקות, תעשו כמה סוגי חבילות, לפי האפשרויות שלכם.
בשביל משרד התקשורת הדוגמא צריכה להיות, שלמה הדבר דומה – לחברות שמוכרות חבילות של גיגה
לגלישה באינטרנט, כלומר כמות מסוימת של אפשרות גלישה וכניסה לאינטרנט, ואז יבואו ויגידו שבגלל
שכולם נכנסים הרבה זמן לאיזה אתר מסויים של הצגות, וזה גורם הרבה בזבוז כסף לחברות, אז לאתר
הזה אין להיכנס. זה הרי הזוי בכל קנה מדה והם לא יעזו לעשות כן, ולו מהסיבה שהרי על זה בדיוק משלמים,
אבל רק בטלפונים הכשרים מחוסר ידיעה והבנה הם חושבים לעשות את אותם שטויות.
את ההשלכות של הדבר אין צורך לתאר. סגירת כל הקווים היא מכה לציבור החרדי. זה לחסום מידע באופן הרמטי מהציבור
המתנזר לגמרי מכל אותם מכשירים של פירצות הדור, ומלבד ההכבדה המעשית, זה גם במלים אחרות:
לגרום לעוד ועוד החדרות של אותם מכשירים טמאים הנקראים משום מה 'מוגנים' ודומיהם.
כאמור, אין זו החלטה של משרד התקשורת אלא שימוע בלבד שיתקיים מאתמול עד ל- 27 בינאור – כלומר
עוד 19 יום. הוי אומר שהמשרד רוצה וחייב לשמוע את עמדת הציבור וכל הנוגעים בדבר לצעד זה.
על הציבור הרחב פשוט לפנות בהמוניו למשרד התקשורת ולהסביר להם את ההשלכות – חסימתם מכל
קווי מידע שהם החיונים להם באין להם שום דרך אחרת לכך עקב ההתנזרות מהאינטרנט, וכן הטענה
המגוחכת על חוסר האיזון של החברות כאשר הם יכולים להגביל – ואף עושים זאת בפועל – את סכום
הדקות, ואז לא יהיו להם תלונות או טענות.
דרכי הפניה כפי שמפרסם משרד התקשורת: או במייל: elil@moc.gov.il , או בפקס: 035198125
התוכן. המשמעות: כל הקווים שאתם מכירים, קל קו, שיעורי תורה, קווים ווטאספ משפחתיים ושכונתיים,
וכל סוגי התוכן שהם, יסגרו. הכל על הצעד המטופש של משרד התקשורת – שלא יצלח, תגובת הציבור
לכך, והסיבות המגוחכות.
השימוע שכבר נפרטו, מוכיח כמה משרד התקשורת טיפש לגבי כל מה שלא נחשב אצלם טלפון חכם.
ביום שני א' בשבט, יצא משרד התקשורת בשימוע לפני החלטה, כלומר: בקשה לשמוע את עמדת
החברות והציבור, בנוגע למחשבה לקבל החלטה, ולפיה, ייאסר על חברות התקשורת לשלם תגמולים כי
הוא זה לספקי התוכן והשרתים של הקווים, כלומר: סגירת כל החברות שמפעילות קווים כל שהם, כי אף
אחד כמובן לא יעבוד בחינם או בשביל כמה אגורות שידרשו מהרוכשים, וסגירת כל סוגי הקווים שהם,
שמשמשים את הציבור החרדי ששומר מרחק מאותם טלפונים אסורים ורעים שהם קוראים לזה משום מה
– טלפון חכם.
בשימוע של משרד התקשורת נכתב כי התקבלו פניות מהם עולה כי אנשים מחייגים למספר טלפון נייח אשר
אורכות לעתים שעות ובגינם החברות שמהם מתקשרים, משלמים תשלומים בעלויות מצטברות גבוהות.
התופעה – לדברי משרד התקשורת – מייצרת חוסר איזון וקושי בשליטה של בעלי הרישיונות בהוצאות
הקישוריות גומלים שלהם, שכן מצא אחד הם משלמים לבעלי רישיון נייח תשלומים אלו, ועכשיו תקשיבו טוב
לבדיחה המטופשת של משרד התקשורת: כאשר לבעל הרישיון אין יכולת לווסת ולשלוט בתשלומים אלו
ותוך שהוא מחוייב על פי תנאי רישיונו לכלול שיחות אלה בחבילות השירות הכל כלול הנפוצות כיום
ומסופקות על ידו.
כאן ממשיך משרד התקשורת לומר כי המשרד סבור כי התופעה הזו אינה רצויה מאחר והיא מעודדת שימוש
בלתי ראצניולי וכו'
לפיכך שוקל המשרד לשנות את כללי האסדרה בעניין זה ולאפשר שירות פרימיום בתעריף רגיל הנעשה
באמצעות חיוג למספר טלפון נייח תחת תנאי שלפיו לבעל הרישיון הנייח לא יהיה הסכם כלשהוא להעברת
תשלומים לספק התוכן או מי מטעמו בגין השירות המסופק. כלומר שמודל ההכנסות של ספק התוכן בשירות
פרימיום בתעריף רגיל לא יכלול תקבולים כלשהם שמקורם בבעל הרישיון.
זה פחות או יותר טענתו המטופשת של משרד התקשורת, ומיד נסביר לכם איפה הוא טועה ומה הם
ההשלכות.
היום, על כל שיחה שלכם מהטלפון הנייד לקו נייח, לא משנה לאיזה מספר נייח, נדרשת החברה לשלם סך
כך וכך על כל דקת שיחה. החברה גם מקבל מאידך כאשר מתקשרים אליה, ומכך בעצם ניזונות החברות
את קיומם, שאינו מגיע כמובן מהעשר עד שלושים שקלים העולה ממוצע של מנוי לחברה כשרה. כמדומה
שזה מה שבעצם עשה כחלון בעבר ולכן גרם שכל הדמי מנוי לנייד ירדו פלאים.
כלומר: אם חברה כמו גולן נתנה לכם בעבר 10000 דקות שיחה, במקרה שניצלתם את כל הדקות, על
חברת גולן לשלם לשאר החברות אליהם חייגת, סך קישורית לפי 10,000 דקות, שזה יוצא משהו כמו מאה
שקל. ומשכך, בעוד בחברות גדולות הדבר מתאזן אם החזר דומה של האחרים שמחייגים לפרטנר או
לסלקום לדוגמא, בחברת גולן שהיא חברה קטנה אין מאזן מסודר, ולכן חברת גולן היית הראשונה וכנראה
גם האחרונה שיצאה למלחמה בכל המושג של התקשרות לקווי התוכן.
הפיתרון הפשוט לכל זה כדי לשמור על מאזן של חברה, הוא פשוט להגביל את כמות הדקות, וזה בדיוק מה
שעושים כעת בסלקום שהורידו את החבילה ל 2500 דקות, שאז הם לא רק מפסידים אלא בדר"כ מרוויחים.
כאשר הלקוח לכל היותר משתמש 2500 דקות זה גורם להם לשלם 25 ₪ לחברות אחרות, וזה כבר מכוסה
בדמי המנוי, ומה שקורה בדרך כלל שאנשים לא שמים לב וחוצים את הדקות המועטות הללו, ואז משלמים
טבין ותקילין על כל דקה נוספת, כל זאת כשעוד לא חישבנו את מה שסלקום מרוויחה ממה שמתקשרים
אליה.
אבל במשרד התקשורת שכנראה לא קולטים בכלל מה זה טלפון כשר,
והחליטו לעצור בכלל את כל המציאות של הפעלת קווי תוכן. הם אינם יכולים לעצור את
דמי הקישוריות, כי אז באמת לא יישאר לחברות ממה לחיות, אז מה עושים, פשוט אוסרים לספקים להפעיל
קווים בתשלום, הכי קל.
כאמור הטעות שלהם היא קיצונית. לומר טענה כי החברות לא יכולות להתמודד עם דבר כזה כי אנשים
מתקשרים שעות לקווי תוכן, אז בבקשה – שהחברות יגבילו את הדקות, בדיוק כמו שעושים סלקום. מי
ביקש מהם לתת 10,000 דקות, ואז לבכות. וממנ"פ, אם סוגרים את כל הקווי תוכן אז אין משמעות ל 10,000
דקות, ואם לא סוגרים אז שלא יתנו כל כך הרבה ואז לא יבכו. ויותר מכך, הרי עם ישתמשו הלקוחות בכל
ה 10000 דקות, זה בלאו הכי יהיה אותו הפסד בדיוק לחברות, כי הם משלמים על כל דקה יוצאת – לא
משנה לאיפה. אז כל מה שהם בעצם בוכים, זה כי הם רוצים לפרסם על חבילה גדולה של המון דקות, אבל
בפועל שלא ישתמשו בזה.
הוי אומר: שבצעד הכי פשוט כל חברה יכולה לתמחר את הדקות בחבילה, ואין היום כזה מושג 'ללא הגבלה'
על באמת. משכך איזו מן טענה זו לבוא ולומר אנחנו נותנים המון דקות וזה עולה לנו הרבה כסף. אל תתנו
הרבה דקות, תעשו כמה סוגי חבילות, לפי האפשרויות שלכם.
בשביל משרד התקשורת הדוגמא צריכה להיות, שלמה הדבר דומה – לחברות שמוכרות חבילות של גיגה
לגלישה באינטרנט, כלומר כמות מסוימת של אפשרות גלישה וכניסה לאינטרנט, ואז יבואו ויגידו שבגלל
שכולם נכנסים הרבה זמן לאיזה אתר מסויים של הצגות, וזה גורם הרבה בזבוז כסף לחברות, אז לאתר
הזה אין להיכנס. זה הרי הזוי בכל קנה מדה והם לא יעזו לעשות כן, ולו מהסיבה שהרי על זה בדיוק משלמים,
אבל רק בטלפונים הכשרים מחוסר ידיעה והבנה הם חושבים לעשות את אותם שטויות.
את ההשלכות של הדבר אין צורך לתאר. סגירת כל הקווים היא מכה לציבור החרדי. זה לחסום מידע באופן הרמטי מהציבור
המתנזר לגמרי מכל אותם מכשירים של פירצות הדור, ומלבד ההכבדה המעשית, זה גם במלים אחרות:
לגרום לעוד ועוד החדרות של אותם מכשירים טמאים הנקראים משום מה 'מוגנים' ודומיהם.
כאמור, אין זו החלטה של משרד התקשורת אלא שימוע בלבד שיתקיים מאתמול עד ל- 27 בינאור – כלומר
עוד 19 יום. הוי אומר שהמשרד רוצה וחייב לשמוע את עמדת הציבור וכל הנוגעים בדבר לצעד זה.
על הציבור הרחב פשוט לפנות בהמוניו למשרד התקשורת ולהסביר להם את ההשלכות – חסימתם מכל
קווי מידע שהם החיונים להם באין להם שום דרך אחרת לכך עקב ההתנזרות מהאינטרנט, וכן הטענה
המגוחכת על חוסר האיזון של החברות כאשר הם יכולים להגביל – ואף עושים זאת בפועל – את סכום
הדקות, ואז לא יהיו להם תלונות או טענות.
דרכי הפניה כפי שמפרסם משרד התקשורת: או במייל: elil@moc.gov.il , או בפקס: 035198125
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
לכאורה כל הנאמר לעיל כאילו שלגולן ישנן הפסדים מיוחדים יותר משאר החברות אינם נכונות, כי בשוק רגיל אין באמת קש"ג כי בסטטיסטיקה כל אלף קוים מוציא אותם מספר שיחות כמו שהוא מכניס, וע"כ זה לא באמת עולה כסף.
כאן נכנסים המערכות IVR שאלו קוים שמכניסים שיחות וכלל לא מוציאים שיחות מה שגורם להוצאה לא מבוטלת בקש"ג.
האמת היא שמשרד התקשורת מתנהג כמו אנשי חלם כבר בזמנו כאשר אסרו על IVR במספרים ניידים, וכן עכשיו בשימוע הנוכחי, ובמקום לבטל את כל קישורי הגומלין הם בונים בית חולים ליד הגשר.
הרי בפועל כל הקש"ג זה רק בנדמה לי בעולם האמיתי.
כך גם המליצה וועדת גרונאו.
בארה"ב אגב כלל אין קש"ג (וזו הסיבה ששיחות לחו"ל לארה"ב נייח נייד המחיר דומה וחינם), היות וכל ההגיון המצריך תשלום קש"ג הוא הצורך לשלם על שימוש בתשתיות של החברה המארחת את השיחה הנכנסת, לכן בעבר הדי רחוק היה עולה בארה"ב שיחות נכנסות, וההגיון בזה הוא שגם החלק הזה היה פתוח לתחרות ככה שבזמן לא רב זה נעלם מן העולם וכל חברת תקשורת, לא חישבה את הוצאות הכנסת שיחות לחלק מן ההכנסות.
משא"כ כאשר קיים תעריף קש"ג הוצאה זו קשיחה ושום חברה אינה יכולה לוותר ע"כ גם אם תרצה להתחרות.
וכאן העוקץ הגדול.
אקוה שמבינים את העיקרון.
כאן נכנסים המערכות IVR שאלו קוים שמכניסים שיחות וכלל לא מוציאים שיחות מה שגורם להוצאה לא מבוטלת בקש"ג.
האמת היא שמשרד התקשורת מתנהג כמו אנשי חלם כבר בזמנו כאשר אסרו על IVR במספרים ניידים, וכן עכשיו בשימוע הנוכחי, ובמקום לבטל את כל קישורי הגומלין הם בונים בית חולים ליד הגשר.
הרי בפועל כל הקש"ג זה רק בנדמה לי בעולם האמיתי.
כך גם המליצה וועדת גרונאו.
בארה"ב אגב כלל אין קש"ג (וזו הסיבה ששיחות לחו"ל לארה"ב נייח נייד המחיר דומה וחינם), היות וכל ההגיון המצריך תשלום קש"ג הוא הצורך לשלם על שימוש בתשתיות של החברה המארחת את השיחה הנכנסת, לכן בעבר הדי רחוק היה עולה בארה"ב שיחות נכנסות, וההגיון בזה הוא שגם החלק הזה היה פתוח לתחרות ככה שבזמן לא רב זה נעלם מן העולם וכל חברת תקשורת, לא חישבה את הוצאות הכנסת שיחות לחלק מן ההכנסות.
משא"כ כאשר קיים תעריף קש"ג הוצאה זו קשיחה ושום חברה אינה יכולה לוותר ע"כ גם אם תרצה להתחרות.
וכאן העוקץ הגדול.
אקוה שמבינים את העיקרון.
Re: תיקון רישיונות בגין שירותי פרימיום - א שבט תשע"ט
רציתי להפנות את תשומת לב משרד התקשורת כי הדרך היחידה שבה השימוע יועיל למטרותיו, הוא במידה ותהיה פגיעה בשרות לציבור.
להלן התרחישים האפשריים:
תרחיש מספר 1 - חברות התוכן ממשיכות להפעיל את הקווים, וגובים תשלום נפרד מהצרכנים:
במקרה כזה נבחן את ההשפעה על הצרכנים והחברות.
הצרכנים: ממשיכים לצרוך את שרותי התוכן, אבל משלמים תשלום נוסף חוץ מהחבילת דקות (3000 או 5000, תלוי באיזו חברה). כך הצרכנים נפגעים, כי הם אמנם צורכים בדיוק את אותם השרותים, אבל משלמים כפול, גם לחברת התקשורת וגם לחברת התוכן. לסיכום: הצרכנים נפגעים.
חברות הסלולר: חברת הסלולר ממשיכה לשלם את הסכום הרגיל ו"חוסר האיזון" עליו מדבר המשרד נותר ללא שינוי, מכיוון שהמשרד לא שוקל לבטל את הקש"ג עבור דקות אלו, אלא לאסור על חברות התקשורת להעביר את חלקה של חברת התוכן בהכנסה מחבילת הדקות. לסיכום: לחברות הסלולר אין כל שינוי.
חברות המפ"א: צוחקות כל הדרך אל הבנק, משרד התקשורת סידר להם הכנסה אקסטרה, תנאי השוק החופשי הכתיבו את ההסכם שבו חברות הפלטפורמה והתוכן צריכות לקבל את חלקם כתוצאה ממחיר חבילת הדקות, אבל ההתערבות של משרד התקשורת מסדרת לחברות המפ"א שישאר אצלהם החלק של חברות הפלטפורמה והתוכן. לסיכום: חברות המפ"א צוחקות כל הדרך אל הבנק.
תרחיש מספר 2 - חברות התוכן סוגרות את הקווים:
הצרכנים: היו רגילים לקבל שרות עליו הם שילמו כחלק ממחיר חבילת הדקות, עכשיו הם ממשיכים לשלם על חבילת הדקות מחיר רגיל, אבל אין להם אין לצרוך אותה, כי השרות לא קיים יותר. (זו המטרה של משרד התקשורת? צמצום השרותים לצרכן ולאזרח?) לסיכום: הצרכנים נפגעים.
חברות הסלולר: צוחקות כל הדרך אל הבנק, גם מכרו חבילת דקות מוגבלת, וגם הצרכנים לא יכולים להשתמש בחבילה, כי השרותים נסגרו. לסיכום: חברות הסלולר צוחקות כל הדרך אל הבנק.
חברות המפ"א: עד היום הם קיבלו את חלקם בהכנסה מהדקות, מעכשיו אין דקות ואין הכנסה, חברות המפ"א מפסידות כסף.לסיכום: חברות המפ"א מפסידות כסף.
לסיכום - בכל תרחיש הצרכנים נפגעים. הדרך היחידה שבה מטרות השימוע בחיסכון כסף לחברות הסלולר יוגשמו, היא על ידי התערבות בוטה בצמצום השרותים לצרכן.
על הדרך אציע למשרד התקשורת להחליף את השם:
השם המוצע הוא "המשרד להתערבות בשוק החופשי לטובת חברות הסלולר", אין שם מתאים יותר למשרד שבשימוע זה הוא לוחם בצרכן ובאזרח לטובת בעלי ההון בחברות הסלולר!
אציין על הדרך שהצוות ה"מקצועי" של המשרד הוכיח אי מקצועיות בעליל, הוא לא מעודכן בכך שאין היום חבילות הכל כלול וללא הגבלה? יש חבילות קצובות של דקות, כל מה שעל המשרד לעשות הוא להכנס לצוות ה"מקצועי" להתעדכן באתרי האינטרנט של חברות הסלולר ולראות מה החבילות המוצעות..
להלן לינק לכתבה בגלובס מיום לפני פרסום השימוע: https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001267739
להלן התרחישים האפשריים:
תרחיש מספר 1 - חברות התוכן ממשיכות להפעיל את הקווים, וגובים תשלום נפרד מהצרכנים:
במקרה כזה נבחן את ההשפעה על הצרכנים והחברות.
הצרכנים: ממשיכים לצרוך את שרותי התוכן, אבל משלמים תשלום נוסף חוץ מהחבילת דקות (3000 או 5000, תלוי באיזו חברה). כך הצרכנים נפגעים, כי הם אמנם צורכים בדיוק את אותם השרותים, אבל משלמים כפול, גם לחברת התקשורת וגם לחברת התוכן. לסיכום: הצרכנים נפגעים.
חברות הסלולר: חברת הסלולר ממשיכה לשלם את הסכום הרגיל ו"חוסר האיזון" עליו מדבר המשרד נותר ללא שינוי, מכיוון שהמשרד לא שוקל לבטל את הקש"ג עבור דקות אלו, אלא לאסור על חברות התקשורת להעביר את חלקה של חברת התוכן בהכנסה מחבילת הדקות. לסיכום: לחברות הסלולר אין כל שינוי.
חברות המפ"א: צוחקות כל הדרך אל הבנק, משרד התקשורת סידר להם הכנסה אקסטרה, תנאי השוק החופשי הכתיבו את ההסכם שבו חברות הפלטפורמה והתוכן צריכות לקבל את חלקם כתוצאה ממחיר חבילת הדקות, אבל ההתערבות של משרד התקשורת מסדרת לחברות המפ"א שישאר אצלהם החלק של חברות הפלטפורמה והתוכן. לסיכום: חברות המפ"א צוחקות כל הדרך אל הבנק.
תרחיש מספר 2 - חברות התוכן סוגרות את הקווים:
הצרכנים: היו רגילים לקבל שרות עליו הם שילמו כחלק ממחיר חבילת הדקות, עכשיו הם ממשיכים לשלם על חבילת הדקות מחיר רגיל, אבל אין להם אין לצרוך אותה, כי השרות לא קיים יותר. (זו המטרה של משרד התקשורת? צמצום השרותים לצרכן ולאזרח?) לסיכום: הצרכנים נפגעים.
חברות הסלולר: צוחקות כל הדרך אל הבנק, גם מכרו חבילת דקות מוגבלת, וגם הצרכנים לא יכולים להשתמש בחבילה, כי השרותים נסגרו. לסיכום: חברות הסלולר צוחקות כל הדרך אל הבנק.
חברות המפ"א: עד היום הם קיבלו את חלקם בהכנסה מהדקות, מעכשיו אין דקות ואין הכנסה, חברות המפ"א מפסידות כסף.לסיכום: חברות המפ"א מפסידות כסף.
לסיכום - בכל תרחיש הצרכנים נפגעים. הדרך היחידה שבה מטרות השימוע בחיסכון כסף לחברות הסלולר יוגשמו, היא על ידי התערבות בוטה בצמצום השרותים לצרכן.
על הדרך אציע למשרד התקשורת להחליף את השם:
השם המוצע הוא "המשרד להתערבות בשוק החופשי לטובת חברות הסלולר", אין שם מתאים יותר למשרד שבשימוע זה הוא לוחם בצרכן ובאזרח לטובת בעלי ההון בחברות הסלולר!
אציין על הדרך שהצוות ה"מקצועי" של המשרד הוכיח אי מקצועיות בעליל, הוא לא מעודכן בכך שאין היום חבילות הכל כלול וללא הגבלה? יש חבילות קצובות של דקות, כל מה שעל המשרד לעשות הוא להכנס לצוות ה"מקצועי" להתעדכן באתרי האינטרנט של חברות הסלולר ולראות מה החבילות המוצעות..
להלן לינק לכתבה בגלובס מיום לפני פרסום השימוע: https://www.globes.co.il/news/article.a ... 1001267739
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 13 אורחים