הסיבות שגרמו שלא היה עד היום מדריך מסודר בסיסי

אאד
הודעות: 1650
הצטרף: 15:20 11/05/2017
מיקום: ישראל
יצירת קשר:

Re: מדוע אין מדריך מסודר בסיסי

שליחהעל ידי אאד » 23:31 07/10/2018

משום שצריך לגשר בין הראש של המתכנתים לבין הראש של המחילים
וזה קשה מאוד
בפרט שאני כבר הרבה בתחום ורב המושגים פשוטים לי - ואעפ"כ אני צריך לפשט את זה

אבל מה אני לא יעשה בשביל לעזור ליהודים
ובפרט אם זה יגרום למישהו לשבת פחות על מחשב - אשרי ואשרי חלקי...
קודם כל מודים לך במאד מאד, ומעריכים אותך במאד מאד, ובאמת.
עצה פשוטה, תקשר עצמך עם אחד מהמתחילים ועבור יחד איתו (בטלפון או בהשתלטות מרחוק) על כל ההגדרות, וכך תעבוד עם הראש שלו, ועם ההבנה שלך
עצה חכמה ונבונה עד למאוד
אך ברוך השם - זכיתי לעזור להמון מתחילים ברוב הנושאים והמודלים
כך שאני פחות או יותר יודע איפה זה נופל
וזה העריכה הראשונית

אאד
הודעות: 1650
הצטרף: 15:20 11/05/2017
מיקום: ישראל
יצירת קשר:

Re: מדוע אין מדריך מסודר בסיסי

שליחהעל ידי אאד » 23:58 07/10/2018


ואני הק' מציע שכ"א שנכנס לפורום יוכל רק לקרא ולא להגיב למשך 3 חודשים או חצי שנה. ואז יתלמד לבד הכי טוב. כמו שכשאין שוטנשטיין אז לומדים עוד פעם ורואים שמבינים גם בלי שוטנשטיין (להבדיל).
כך השאלות כאן יהיו יותר על רמה, והפורום יתנהל בצורה עניינית.
נו, מה אתם אומרים על הרעיון?
אאד'לה היקר, אתה גם חושב כך?
אתה אוהב לעזור לכולם אבל לפעמים העזרה של האמא לתינוק כשמלמדים אותו ללכת, זה להתרחק קצת ממנו ולתת לו לפסוע לבד...
אני לא מבין מה הועילו 'חכמים' בתקנתן, הלא על זה אנו דנים ואנו מצטערים.
ידעתי בני ידעתי שאם אני אשרוף שעות ארוכות, ומי מדבר עוד על שלשה חדשים, שאני אצליח להבין דבר ושניים מהמערכת, ב"ה אני מוכשר מספיק, ובאם לא לא הייתי מתחיל עם העסק הזה, אבל על זה גופא אני שואל, מדוע שכל אחד יצטרך לשרוף שלשה חדשים בשביל ללמוד מליון וחצי דברים שאינם נוגעים לו, ולא יהיו נוגעים לו אולי לעולם, בשביל להבין איך לתפעל המערכת באופן בסיסי.
כשהאמא מתרחקת מהתינוק הרי בכל צעד הוא מתקרב יותר להמטרה הסופית לדעת ללכת, משא"כ כאן אפשר לקרוא שעות ארוכות בלי לנגוע להנושא שאני צריך, בין מחמת שנדמה לי מהכותרת שאני אמצא מבוקשו, ואחרי קריאה של שלש רבעי האשכול אני מוצא שלא זה חיפשתי, ובין מה'חיפוש' בעצמו, שאני לא מוצא מה שאני צריך כי לפעמים יש דברים שלא כתובים.
אני חושב שיש פתרון פשוט ביותר, כמו שיש 'שאלות נפוצות' שיש שם כותרת ותת כותרות, צריך למצוא דרך שכל מי שקורא משהו בפורום, שיהיה לי כפתור שיוכל ליצור 'מפתח', ויהיה דף מפתח ששם יתרכז כל המפתחות שנוצרו, ורק שם יצטרכו לסדר כל המפתחות לפי הסדר והנושאים, כמו שיש באוצר החכמה (למי שמכיר) שאפשר ליצור מפתח, ואח"כ יש 'בנק מפתחות' שאפשר בחיפוש למצוא, אבל כאן צריכים שלא נצטרך לחפש, כי יש אלפי נושאים, ושוב לא הועלנו כמעט כלום, רק צריכים לסדר המפתחות לפי נושאים וענינים, וכמו שיש בהרבה ספרי שו"ת, שיש מפתחות כללי ואחרי כן מפתח יותר מפורט ואחרי כן מפתח יותר מפורט.
והתשובה היא שבאשכול הראשי "הגדרות כלליות התקפות לכלל השלוחות" - יש את הכל בצורה בסיסית ומובנת. אלא שכאשר נכנסים בפעם הראשונה זה נראה כאילו שפה חדשה ולא מבינים כלום, וככל שעושים נסיונות מבינים את הפעולות ואת ההגדרות, ואז מבינים גם שזה כתוב שם בצורה מאד מובנת.
אחרי שכבר מצליחים לפסוע את הפסיעה הראשונה [כמשל התינוק], אפשר בקלות ללכת כמה שרוצים. ואין אלפי נושאים, יש בס"ה 3 דפים עם הגדרות המערכת. כל השאר זה שאלות ועזרה הדדית, אתה לא צריך לעבור על זה, סתם כתוב שם כל דבר אלף פעמים.
כמובן שתמיד יכולים לצוץ שאלות או טיפים [טיפים זה בעיקר חכמה של שילוב של כמה הגדרות קיימות שיוצרות משהו מחודש, בלי לבקש תעשו פתרון כזה או אחר], עבור זה קיים פורום של עזרה, אבל המצב שהיום כל ההודעות מסתכמות ב-איך יוצרים שלוחות יותר מ-9, או למה אין באתר אפשרות כזאת, ואני לא מצליח וכו', ורובם שאלות פשוטות שכל מי שהיה יושב על המערכת והאתר ללא אפשרות לשאול היה בסוף מבין לבד.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
אברהם
אברהם אברהם יקירי - כולנו היינו בהתחלה ככה
גם אני...
ולכן אני משתדל לעזור - כי אני מבין את הקושי של המתחילים

אברהם אברהם
הודעות: 473
הצטרף: 21:06 21/08/2017

Re: מדוע אין מדריך מסודר בסיסי

שליחהעל ידי אברהם אברהם » 00:15 08/10/2018

אני לא מבין מה הועילו 'חכמים' בתקנתן, הלא על זה אנו דנים ואנו מצטערים.
ידעתי בני ידעתי שאם אני אשרוף שעות ארוכות, ומי מדבר עוד על שלשה חדשים, שאני אצליח להבין דבר ושניים מהמערכת, ב"ה אני מוכשר מספיק, ובאם לא לא הייתי מתחיל עם העסק הזה, אבל על זה גופא אני שואל, מדוע שכל אחד יצטרך לשרוף שלשה חדשים בשביל ללמוד מליון וחצי דברים שאינם נוגעים לו, ולא יהיו נוגעים לו אולי לעולם, בשביל להבין איך לתפעל המערכת באופן בסיסי.
כשהאמא מתרחקת מהתינוק הרי בכל צעד הוא מתקרב יותר להמטרה הסופית לדעת ללכת, משא"כ כאן אפשר לקרוא שעות ארוכות בלי לנגוע להנושא שאני צריך, בין מחמת שנדמה לי מהכותרת שאני אמצא מבוקשו, ואחרי קריאה של שלש רבעי האשכול אני מוצא שלא זה חיפשתי, ובין מה'חיפוש' בעצמו, שאני לא מוצא מה שאני צריך כי לפעמים יש דברים שלא כתובים.
אני חושב שיש פתרון פשוט ביותר, כמו שיש 'שאלות נפוצות' שיש שם כותרת ותת כותרות, צריך למצוא דרך שכל מי שקורא משהו בפורום, שיהיה לי כפתור שיוכל ליצור 'מפתח', ויהיה דף מפתח ששם יתרכז כל המפתחות שנוצרו, ורק שם יצטרכו לסדר כל המפתחות לפי הסדר והנושאים, כמו שיש באוצר החכמה (למי שמכיר) שאפשר ליצור מפתח, ואח"כ יש 'בנק מפתחות' שאפשר בחיפוש למצוא, אבל כאן צריכים שלא נצטרך לחפש, כי יש אלפי נושאים, ושוב לא הועלנו כמעט כלום, רק צריכים לסדר המפתחות לפי נושאים וענינים, וכמו שיש בהרבה ספרי שו"ת, שיש מפתחות כללי ואחרי כן מפתח יותר מפורט ואחרי כן מפתח יותר מפורט.
והתשובה היא שבאשכול הראשי "הגדרות כלליות התקפות לכלל השלוחות" - יש את הכל בצורה בסיסית ומובנת. אלא שכאשר נכנסים בפעם הראשונה זה נראה כאילו שפה חדשה ולא מבינים כלום, וככל שעושים נסיונות מבינים את הפעולות ואת ההגדרות, ואז מבינים גם שזה כתוב שם בצורה מאד מובנת.
אחרי שכבר מצליחים לפסוע את הפסיעה הראשונה [כמשל התינוק], אפשר בקלות ללכת כמה שרוצים. ואין אלפי נושאים, יש בס"ה 3 דפים עם הגדרות המערכת. כל השאר זה שאלות ועזרה הדדית, אתה לא צריך לעבור על זה, סתם כתוב שם כל דבר אלף פעמים.
כמובן שתמיד יכולים לצוץ שאלות או טיפים [טיפים זה בעיקר חכמה של שילוב של כמה הגדרות קיימות שיוצרות משהו מחודש, בלי לבקש תעשו פתרון כזה או אחר], עבור זה קיים פורום של עזרה, אבל המצב שהיום כל ההודעות מסתכמות ב-איך יוצרים שלוחות יותר מ-9, או למה אין באתר אפשרות כזאת, ואני לא מצליח וכו', ורובם שאלות פשוטות שכל מי שהיה יושב על המערכת והאתר ללא אפשרות לשאול היה בסוף מבין לבד.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
אברהם
אברהם אברהם יקירי - כולנו היינו בהתחלה ככה
גם אני...
ולכן אני משתדל לעזור - כי אני מבין את הקושי של המתחילים
ואני אומר את זה מרוב רחמים ורצון לעזור לילד ללכת לבד.
כשאני מבין שאך לפני שנה התחלתי, ואם היו נותנים לי 3 חודשים של שקט בלי אפשרות לשאול, אז גם השאלה הנ"ל לא היתה נשאלת ומסרבלת את האחרים.
אבל הביצוע שלך, אין מה לומר - זה היה נחמד...

ידידך אברם

הבוס הגדול
הודעות: 365
הצטרף: 00:01 27/10/2017

Re: מדוע אין מדריך מסודר בסיסי

שליחהעל ידי הבוס הגדול » 00:37 08/10/2018

כולנו מצדיעים בזאת לר' אאד, שעוזר תמיד לכולם, ואכן נשמח מאוד אם תתקן ותבאר את כל הדברים הפשוטים הטעונים ביאור.
ולרבי אברהם אומר - שא נא עיניך ימה צפונה ונגבה, וראה כי כל העורכים החדשים שמחים מאוד לכל טיפת עזרה ואדרבה, תצטרף גם אתה לעזור לנו, כנראה כת"ר הוא מאלו שלא משתמשים בשוטנשטיין, הלא כן?
עכ"פ, אנחנו כן, ומאוד שמחים גם עם "מתיבתא" של עוז והדר, ונשמח, להבדיל, לכל עוזר ומסייע בכל תחום ושאלה
תבורכו !!!

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: מדוע אין מדריך מסודר בסיסי

שליחהעל ידי חוות דעת » 04:00 08/10/2018

אך ברוך השם - זכיתי לעזור להמון מתחילים ברוב הנושאים והמודלים
כך שאני פחות או יותר יודע איפה זה נופל
וזה העריכה הראשונית
כבוד הרב 'אאד':
אני הוספתי לך היום כמה וכמה תגובות שם וגם בכמה מהלינקים המצורפים שם, עיי' שם, ותראה כמה שההוראות הן לא ברורות להמתחיל הפשוט.
ואגב, כמו שנראה מהתגובות שלך, אתה עובד וכותב כאן בחינם, ואם כן הם פני הדברים, זה באמת לא מובן מאיליו, ואני מודה לך מעומק הלב!
נערך לאחרונה על ידי חוות דעת ב 05:32 08/10/2018, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית

שליחהעל ידי חוות דעת » 04:14 08/10/2018

הודעות במערכת.
שם הודעות המערכת הן בפורמט של M0000 כאשר את האפסים מחליף קוד הודעת המערכת.
במידה והמערכת מגיעה למקום שבו צריך להשמיע הודעת מערכת יש בדיקה ב3 רמות:
האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה הספציפית? - אם כן משמעים אותו.
האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה בתיקיה בשם Messages הנמצאת בשלוחה הראשית של המערכת? - אם כן משמיעים אותו.
באם אין את הקבצים בשלוחה הספציפית או במערכת - מושמעת הודעת הברירת מחדל ממערכות ימות המשיח.
לא ברור כמה דברים:
א. מה פי' 'האם יש קובץ בשם ההודעה', איזה הודעה ואיזה שם? היית צריך להתחיל ולהסביר,
"שיש הודעות ברירת מחדל בשם (-במספר) מסוים, שהמערכת של ימות המשיח אמור להשמיע בכל מצב נתון שרלוונטי לאותו מצב, אלא שאם יש הודעה אחרת באותו שלוחה, שהעורך - מנהל המערכת - הקליט או העלה, ויש לו אותו שם הודעה (המיועדת להישמע כברירת מחדל), המערכת תשמיע אותו במקום ההודעה המקורי, (ועי' בהמשך איך ליצור הודעה כזו עם אותו מספר, ואיך לדעת איזה הודעה ואיזה מספר, המערכת אמורה להשמיע כברירת מחדל)."
ב. מה שאתה כותב על תיקיה בשם Messages בכלל לא מובן, כי לא הסברת מה זה התיקיה הזו, איך מכניסים שם הודעה.
אינני כותב את זה כביקורת, אני כותב לך, שתבין אכן כמה רחוק אתה מהראש של המתחיל הפשוט, ושצריך להפשיט כל דבר יותר באריכות.

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית

שליחהעל ידי חוות דעת » 04:23 08/10/2018


ברגע שפותחים מערכת חדשה ומתקשרים - המערכת מבקשת סיסמת ניהול ויוצרת:
שלוחה ראשית-תפריט,
שלוחות 1-8 השמעת קבצים ,
שלוחה 9 חדר ועידה,
שלוחה 0 כניסה לניהול,
שלוחה כוכבית אחת - הוראות הפעלה,
שלוחה כוכבית שתים - השארת הודעה למנהל המערכת,
שלוחה כוכבית שלוש - חזרה למיקום האחרון אליו הֶאֵזַנְתֶם.
שלוחה כוכבית ארבע- השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת.
שלוחה כוכבית חמש - פתיחת מערכת ווצאפון.
שלוחה כוכבית שש - רשימת השמעה אישית.
לא ברור:
א. מה זה 'חזרה למיקום האחרון אליו האזנתם', מה אני צריך לעשות כדי לחזור, אני צריך להקישו בעת שאני באמצע השיעור במקום שאני רוצה להפסיק, או כשאני חוזר למערכת אני צריך להקיש אותו כדי לחזור למקום שהפסקתי.
התשובה לשאלה זו אני יכול לדעת רק כשאני 'מתנסה' בפועל בשני האופציות עד שאני יראה במציאות מה קורה. זה לא נקרא הוראות ברורות.
ב. גם 'השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת', איך אני ישמע את זה, לפי איזה סדר. למה לא מופיע באופן ברור מה זה יעשה.
ג. 'רשימת השמעה אישית', מה זה? איך יוצרים את זה. למה לא מופיע הסבר איך משתמשים עם זה.
ד. גם 'חדר ועידה' לא מופיע הוראה והדרכה איך להשתמש עם זה, מי יכול להתקשר ולהתחבר ביחד, ואיך עושים את זה.
זה מה שאני טוען. לא 'כתוב' הוראות ברורות, כל דבר שאני רוצה, אני צריך לנסות ולשחק עם זה בפועל, ואז לשמוע ולראות מה קורה.

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית

שליחהעל ידי חוות דעת » 04:54 08/10/2018

לא ברור (גם כשהסתכלתי בלינק) איך זה עובד.
מוסבר רק מה להגדיר כדי שהמאזין יוכל לבחור האם להשמיע תפריט, בכלל לא מוסבר, איך אני כעורך מקליט את התפריט, במדה שאני יחליט שהמאזין יוכל לבחור לשמוע תפריט.

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית

שליחהעל ידי חוות דעת » 04:59 08/10/2018

הערה: לא כל הקבצי שמע נתמכים בכל השפות, במידה וקובץ שמע חסר ישמיע בכל זאת את הקובץ בשפה הקיימת - עברית.
לא מובן למה אתה מתייחס כשאתה כותב 'לא כל הקבצי שמע', איזה קובצי שמע, ומה זה 'קובץ שמע חסר'.
אם הבנתי נכון, כוונתך לומר, ש"לא כל סוגי הודעות מערכת נתמכות בכל השפות", אז תכתוב כך.
ובכלל זה היית צריך לכתוב אחרי ה'כותרת' של שינוי שפה, איך זה נכנס כאן 'לפני' הוראות שינוי שפה, זה לא במקום הנכון.

חוות דעת
הודעות: 454
הצטרף: 09:39 16/09/2018
מיקום: ארץ ישראל

Re: menu-שלוחת תפריט

שליחהעל ידי חוות דעת » 05:18 08/10/2018

השמעת כותרת לפי תאריך עברי / לועזי או/ו לפי שעה / דקה

יש לפתוח תיקיה בשם PlayDate באותה שלוחה.
ולהגדיר:

קוד: בחירת הכל

play_file_date=yes
file_to_play_date=ymd
כל אות מייצגת סוג אחר של תאריך
להלן הפירוט:

קוד: בחירת הכל

y=year שנה לועזית (אות לועזית קטנה)
m=month חודש לועזי (אות לועזית קטנה)
d=day יום לועזי (אות לועזית קטנה)
S=שנה עברי (אות לועזית גדולה)
C=חודש עברי (אות לועזית גדולה)
Y=יום עברי (אות לועזית גדולה)
h=שעה נוכחית שעון 24 מ00 עד 23 (אות לועזית קטנה)
M=דקות (אות לועזית גדולה)
s=שניות (אות לועזית קטנה)
u=שבוע נוכחי לועזי מתחילת השנה הלועזית
לדוגמא לעיל:

קוד: בחירת הכל

file_to_play_date=ymd
המשמעות היא שהמערכת תפעיל את הקובץ שבתוך תיקיית PlayDate באותה שלוחה לפי השנה, חודש, יום

למשל היום התאריך 26/01/2017
אז המערכת תפעיל את קובץ 20170126.wav

באם רוצים שהכותרת לפי זמן תושמע רק פעם אחת בכל שיחה יש להוסיף:

קוד: בחירת הכל

play_file_date_one_time=yes
לא מוסבר פה דברים בסיסיים. צריך להתחיל: מה זה 'השמעת כותרת'? איך אני מכניס אותו? ואיך זה יישמע? ורק אח"כ להגיד שאפשר להשמיע כותרות לפי תאריך וכו', ואז לומר איזה שם לתת לההקלטה של הכותרת, ואז להסביר איך זה יעבוד לפי התאריך המסוים.
ר"ל, אתה מתייחס ישיר לאיזה קומבינה של השמעת כותרת, בלי להסביר שיש מושג של השמעת כותרת, ומה זה שונה מהקלטת תפריט שאני יכול להקליט בכל שלוחות תפריט.


חזור אל “שאלות משתמשים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] | 8 אורחים