יש עוד אופציותחיפוש לפי תחנה + מספר קו
ובנוסף אפשרי גם לחזור למערכת ע"י מקש #
תודה מיוחדת לימות המשיח
מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
-
- הודעות: 980
- הצטרף: 16:42 28/04/2016
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
האם יש צפי מתי יתחיל המודול לעבוד בצורה מסודרת?
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
בנוסף יש עכשיו גם אופציה לשמיעת חיפוש חוזר ע"י לחיצה על 3.יש עוד אופציותחיפוש לפי תחנה + מספר קו
ובנוסף אפשרי גם לחזור למערכת ע"י מקש #
תודה מיוחדת לימות המשיח
נערך לאחרונה על ידי R2D2 ב 14:24 09/02/2017, נערך פעם 1 בסך הכל.
-
- הודעות: 980
- הצטרף: 16:42 28/04/2016
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
איזה עוד פיתוחים יש במודול הזה חוץ מחיפוש לפי מספר תחנה+מספר הקו ומספר התחנה בלבד?
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
ברצוני להתיישב ולעשות קצת סדר בכל הנושא, בעזה"י.
ראשית כל אתחיל בחלק העיקרי והשימושי ביותר של המערכת, חלק המידע בזמן אמת.
אציג איך לדעתי מומלץ שתראה המערכת וההגדרות הנלוות.
נחלק לכמה שלבים.
א. חיפוש התחנה המבוקשת.
ב. חיפוש הקו המבוקש.
ג. השמעת התוצאה.
ד. תפריט לאחר השמעת התוצאה.
כמו"כ לפי מה שאציע להלן, במודול זה תהיינה מספר אפשרויות, וכולן ישולבו תחת מודול אחד.
זאת אומרת כך, תהיה אפשרות של חיפוש ע"י הקשה, חיפוש ע"י דיבור קולי, חיפוש משולב.
כמו"כ המערכת תתן אפשרויות חיפוש כדלהלן:
1. חיפוש של תחנה ללא קו מסוים, אלא השמעת כל הקווים לפי סדר הגעתן.
2. חיפוש של מספר תחנה+מספר קו.
3. חיפוש תחנה והשמעת כל הקווים העירוניים בלבד.
4. חיפוש תחנה והשמעת כל הקווים הבינעירוניים בלבד.
5. חיפוש של מספר תחנות ללא הזנת קו מסוים, והמערכת תשמיע את סדר הגעת הקווים לתחנות ע"פ הסדר. (לדוגמה, באם המאזין נמצא ברחוב רבי עקיבא בביתר A ויש לו שני דרכים להגיע לביתר B, אחד מצד ימין של הכביש, קוים שמגיעים ל B מלמעלה, 2 מצד שמאל של הכביש, קוים שמגיעים מהדרך מלמטה, המאזין רוצה לדעת את הקווים משני צידי הכביש, מי מגיע קודם או איזה קו מגיע קודם (לכל קו יש מסלול ומעלות וחסרונות משלו), ע"כ יוכל להקיש מספר תחנות והמערכת תשמיע בצורה כזו: "לתחנה xxx קו x יגיע בעוד xx דקות וכן הלאה ע"פ הסדר).
ולעצם השלוחה:
שלב ראשון, המאזין נכנס לשלוחה (שלוחה 1 במערכת).
ישמע הודעה "נא לומר/ או להקיש את מספר התחנה המבוקשת ולסיום הקש #, לחיפוש של כמה תחנות יחד אמור/או הקש * בין תחנה לתחנה, ולסיום הקש סולמית".
[הגדרה זו תינתן לבחירת מנהל הקו האם יהיה ע"י הקשה בלבד, חיפוש קולי בלבד, חיפוש משולב.]
המאזין מקיש או אומר את מספר התחנה המבוקשת ו # לסיום, או מקיש * בין מספרי התחנות לשאילתא של כמה תחנות, ולסיום #.
בשלב זה, אם הקיש כמה מספרי תחנה המערכת תשמיע תפריט בחירה בין קווים עירוניים לבינעירוניים או כולם, כמפורט בהמשך. אחרת יועבר ל:
שלב שני. הזנת מספר קו:
"נא לומר או להקיש מספר קו מבוקש, ולסיום #, [והגדרת חיפוש קולי כנ"ל], לשמיעת כל הקווים העוברים בתחנה הקש #, לשמיעת כל הקווים העירוניים בלבד הקש * #, קווים בינעירוניים בלבד הקש ** #, לבחירת קו כ 39א הקש 39 * #."
כאשר בכך נתנו לו מספר אפשרויות חיפוש בשלוחה אחת.
וכאן מגיע שלב 3 השמעת התוצאה.
תהיינה מספר השמעות אופציונליות ע"י הגדרת המנהל או המאזין, והם:
המערכת תשמיע "תחנה XXX" {אופציה זו תינתן להגדרה ע"י המנהל כברירת מחדל האם להשמיע או לא, אך המאזין יוכל לבחור הגדרות משלו (כמו בהגדרות של בחירת קבצים במערכת ה ivr) האם ברצונו לשמוע לפני כל תוצאה את שם התחנה שנבחרה, מלבד החיפוש מס. 5 של כמה תחנות יחד שבהם תמיד יושמעו שמות התחנות ע"פ הסדר של הגעת הקווים}.
לאחר מכן המערכת תשמיע את הקווים כדלהלן:
קו שנמצא בקרבת התחנה ישמיע "קו XX נמצא בקרבת התחנה".
"קו X יגיע בעוד X דקות/ בשעה XX". [כאשר האם להשמיע בצורה זו או זו תינתן כנ"ל להגדרת ברירת מחדל ע"י מנהל המערכת, ותינתן להגדרה אישית של כל משתמש. עם זאת, השמעה של קו שאמור לעבור בעוד יותר משישים דקות עדיף להגדיר שיושמע תמיד "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX" כדלהלן, אך באם כבר יצא מתחנת המוצא כן יושמע יגיע בעוד XX דקות.].
קו שעדיין לא יצא מתחנת המוצא, בין אם עדיין לא הגיע זמנו לצאת, ובין אם התאחר, יושמע "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX". כמו"כ קו שאינו מחובר ללויין כמו אוטובוס של תגבור מחברה פרטית ישמיע כנ"ל, (אלא א"כ יש אפשרות לדעת בזמן אמת שהוא אכן יצא מתחנת המוצא).
אופציה נוספת שתהיה לבחירת המאזין או המנהל כברירת מחדל, האם להשמיע את כיוון הנסיעה של הקו לפני השמעת זמן הגעתו, יוגדר ע"י המנהל כברירת מחדל והמאזין יוכל לשנות בהגדרות אישיות. אך עם זאת, קו שיש לו שני מסלולים או שני חלופות באותה התחנה כן יושמע תמיד לאיזה כיוון.
בחיפוש מס. 2 של קו מסויים בלבד תהיה אפשרות של הגדרה ע"י המאזין או המנהל כנ"ל, האם להשמיע אחר כל קו שנמצא במסלול את מיקומו, כמו מה שיש עכשיו ("קו X יגיע בעוד X דקות, נמצא בקרבת תחנה X, קו X יגיע בעוד X דקות, יגיע לתחנה Z בעוד X דקות". אך קו שעדיין לא יצא מתחנת המוצא אין צורך באריכות זו אלא ישמיע פשוט "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX".)
בחיפוש מס. 5 של כמה תחנות, תינתן אפשרות כזו "לחיפוש כל הקווים אמור הכל/ או הקש #, לקווים עירוניים בלבד אמור עירוני/ או הקש * #, בינעירוניים בלבד אמור ביניערוניים/ או הקש ** #", ובהשמעת התוצאה ישמיע ללא כיוון הקו, אלא א"כ יש שני חלופות או מסלולים בתחנה זו, כמו"כ לא ישמיע את מיקומו של כל אוטובוס שהרי לא ניתן לחפש קו מסויים בלבד. {כשאר האם לתת חיפוש קולי יוגדר ע"י המנהל כנ"ל}.
בשלב זה סיימנו את שלב התוצאה, לאחר השמעת כל התוצאות (נראה שכדאי לעשות הגבלה מסוימת בכל אחד מסוגי החיפוש כמה תוצאות להשמיע, אוכל לדבר על כך בנפרד עם ימות המשיח) עובר לתפריט:
1 לבדיקה חוזרת [מקש זה הוא בעצם אותה הגדרה כמו חיפוש אחרון].
2 לשינוי מספר הקו
3 לשינוי מספר תחנה
4 להוספה למועדפים
ובאם היה חיפוש מס. 2 תחנה+קו תהיינה עוד אפשרויות:
5 לשמיעה רצופה של מיקום האוטובוס (שאמור להגיע הראשון לתחנה) [עד שיקיש על מקש אחר]
6 השמעת מיקום כל האוטובסים של קו זה לאורך כל ציר הנסיעה.
7 השמעת כל תחנות הקו.
ובאם "ימות המשיח" יגדילו לעשות ויוסיפו אפשרות של קבלת צינתוק על חיפוש של תחנה+קו יהיה:
8 לקבלת צינתוק, ויועבר לתפריט הקש את כמות הדקות לקבלת ההתראה לפני בא האוטובוס.
ובכל מקרה: 0 לחיפוש חדש מהתחלה.
לעצם המערכת, ע"פ מה שביארתי עד כאן, בשלב זה צריך שתיהנה למתקשר האפשרויות הבאות:
לחיפוש בזמן אמת הקש 1
לחיפוש אחרון הקש X
לחיפושים שמורים הקש X
להגדרות אישיות הקש X
שאר האופציות (חיפוש לפי קווים, חיפוש קולי של מוצא ויעד, לוחות זמנים) בהמשך, בעזה"י
בהגדרות אישיות תהינה:
1 האם להשמיע בתוצאה את שם התחנה שנבחרה.
2 האם להשמיע בצורת יגיע בעוד X דקות או בשעהXX.
3 האם להשמיע את כיון הנסיעה של כל קו, בחיפוש של תחנה ללא מספר קו.
4 האם להשמיע את כיון הנסיעה של כל קו, בחיפוש של תחנה + מספר קו.
הגדות ע"י מנהל תהינה:
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בחיפוש מס' תחנה.
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בחיפוש מס' קו.
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בסינון קווים עירוניים או בינעירוניים בחיפוש של מספר תחנות יחד.
כאשר ניתן להגדיר באחד כן ובאחד לא.
מעבר לכך יוכל להגדיר את ברירת מחדל של הגדרות אישיות הנ"ל.
המערכת הקיימת כיום שיש שתי שלוחות נפרדות, 1 חיפוש תחנה 2 חיפוש תחנה+קו, היא קצת מסורבלת ודורשת החלטה של המאזין לפני בחירת התחנה מה הוא רוצה, ולאחר מכן באם בחר קו מסויים וברצונו לשנות לשמיעת כל הקווים הוא קצת מסורבל, לכן חשוב שהכל יהיה תחת קורת גג אחת, ותמיד יוכל לשנות במקש 2 של תפריט לאחר שאילתה חיפוש של איזה קו או להשמיע מחדש עם כל הקווים.
מקווה שלא התעייפתם מהאריכות...
עד כאן הפירוט של שלוחת השמעת חיפוש בזמן אמת, בנוסף יש עדיין הרבה דברים להוסיף בשאר השלוחות, אולי בהמשך.
למי שיש הצעות נוספות ניתן להוסיף כאן בהמשך הערות או הצעות אחרות.
בתודה ובברכה ל"ימות המשיח" על היוזמה המבורכת לשפר את המידע בזמן אמת של משתמשי התחבורה הציבורית.
ראשית כל אתחיל בחלק העיקרי והשימושי ביותר של המערכת, חלק המידע בזמן אמת.
אציג איך לדעתי מומלץ שתראה המערכת וההגדרות הנלוות.
נחלק לכמה שלבים.
א. חיפוש התחנה המבוקשת.
ב. חיפוש הקו המבוקש.
ג. השמעת התוצאה.
ד. תפריט לאחר השמעת התוצאה.
כמו"כ לפי מה שאציע להלן, במודול זה תהיינה מספר אפשרויות, וכולן ישולבו תחת מודול אחד.
זאת אומרת כך, תהיה אפשרות של חיפוש ע"י הקשה, חיפוש ע"י דיבור קולי, חיפוש משולב.
כמו"כ המערכת תתן אפשרויות חיפוש כדלהלן:
1. חיפוש של תחנה ללא קו מסוים, אלא השמעת כל הקווים לפי סדר הגעתן.
2. חיפוש של מספר תחנה+מספר קו.
3. חיפוש תחנה והשמעת כל הקווים העירוניים בלבד.
4. חיפוש תחנה והשמעת כל הקווים הבינעירוניים בלבד.
5. חיפוש של מספר תחנות ללא הזנת קו מסוים, והמערכת תשמיע את סדר הגעת הקווים לתחנות ע"פ הסדר. (לדוגמה, באם המאזין נמצא ברחוב רבי עקיבא בביתר A ויש לו שני דרכים להגיע לביתר B, אחד מצד ימין של הכביש, קוים שמגיעים ל B מלמעלה, 2 מצד שמאל של הכביש, קוים שמגיעים מהדרך מלמטה, המאזין רוצה לדעת את הקווים משני צידי הכביש, מי מגיע קודם או איזה קו מגיע קודם (לכל קו יש מסלול ומעלות וחסרונות משלו), ע"כ יוכל להקיש מספר תחנות והמערכת תשמיע בצורה כזו: "לתחנה xxx קו x יגיע בעוד xx דקות וכן הלאה ע"פ הסדר).
ולעצם השלוחה:
שלב ראשון, המאזין נכנס לשלוחה (שלוחה 1 במערכת).
ישמע הודעה "נא לומר/ או להקיש את מספר התחנה המבוקשת ולסיום הקש #, לחיפוש של כמה תחנות יחד אמור/או הקש * בין תחנה לתחנה, ולסיום הקש סולמית".
[הגדרה זו תינתן לבחירת מנהל הקו האם יהיה ע"י הקשה בלבד, חיפוש קולי בלבד, חיפוש משולב.]
המאזין מקיש או אומר את מספר התחנה המבוקשת ו # לסיום, או מקיש * בין מספרי התחנות לשאילתא של כמה תחנות, ולסיום #.
בשלב זה, אם הקיש כמה מספרי תחנה המערכת תשמיע תפריט בחירה בין קווים עירוניים לבינעירוניים או כולם, כמפורט בהמשך. אחרת יועבר ל:
שלב שני. הזנת מספר קו:
"נא לומר או להקיש מספר קו מבוקש, ולסיום #, [והגדרת חיפוש קולי כנ"ל], לשמיעת כל הקווים העוברים בתחנה הקש #, לשמיעת כל הקווים העירוניים בלבד הקש * #, קווים בינעירוניים בלבד הקש ** #, לבחירת קו כ 39א הקש 39 * #."
כאשר בכך נתנו לו מספר אפשרויות חיפוש בשלוחה אחת.
וכאן מגיע שלב 3 השמעת התוצאה.
תהיינה מספר השמעות אופציונליות ע"י הגדרת המנהל או המאזין, והם:
המערכת תשמיע "תחנה XXX" {אופציה זו תינתן להגדרה ע"י המנהל כברירת מחדל האם להשמיע או לא, אך המאזין יוכל לבחור הגדרות משלו (כמו בהגדרות של בחירת קבצים במערכת ה ivr) האם ברצונו לשמוע לפני כל תוצאה את שם התחנה שנבחרה, מלבד החיפוש מס. 5 של כמה תחנות יחד שבהם תמיד יושמעו שמות התחנות ע"פ הסדר של הגעת הקווים}.
לאחר מכן המערכת תשמיע את הקווים כדלהלן:
קו שנמצא בקרבת התחנה ישמיע "קו XX נמצא בקרבת התחנה".
"קו X יגיע בעוד X דקות/ בשעה XX". [כאשר האם להשמיע בצורה זו או זו תינתן כנ"ל להגדרת ברירת מחדל ע"י מנהל המערכת, ותינתן להגדרה אישית של כל משתמש. עם זאת, השמעה של קו שאמור לעבור בעוד יותר משישים דקות עדיף להגדיר שיושמע תמיד "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX" כדלהלן, אך באם כבר יצא מתחנת המוצא כן יושמע יגיע בעוד XX דקות.].
קו שעדיין לא יצא מתחנת המוצא, בין אם עדיין לא הגיע זמנו לצאת, ובין אם התאחר, יושמע "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX". כמו"כ קו שאינו מחובר ללויין כמו אוטובוס של תגבור מחברה פרטית ישמיע כנ"ל, (אלא א"כ יש אפשרות לדעת בזמן אמת שהוא אכן יצא מתחנת המוצא).
אופציה נוספת שתהיה לבחירת המאזין או המנהל כברירת מחדל, האם להשמיע את כיוון הנסיעה של הקו לפני השמעת זמן הגעתו, יוגדר ע"י המנהל כברירת מחדל והמאזין יוכל לשנות בהגדרות אישיות. אך עם זאת, קו שיש לו שני מסלולים או שני חלופות באותה התחנה כן יושמע תמיד לאיזה כיוון.
בחיפוש מס. 2 של קו מסויים בלבד תהיה אפשרות של הגדרה ע"י המאזין או המנהל כנ"ל, האם להשמיע אחר כל קו שנמצא במסלול את מיקומו, כמו מה שיש עכשיו ("קו X יגיע בעוד X דקות, נמצא בקרבת תחנה X, קו X יגיע בעוד X דקות, יגיע לתחנה Z בעוד X דקות". אך קו שעדיין לא יצא מתחנת המוצא אין צורך באריכות זו אלא ישמיע פשוט "קו X ייצא מתחנת המוצא בשעה XX ויגיע בשעה XX".)
בחיפוש מס. 5 של כמה תחנות, תינתן אפשרות כזו "לחיפוש כל הקווים אמור הכל/ או הקש #, לקווים עירוניים בלבד אמור עירוני/ או הקש * #, בינעירוניים בלבד אמור ביניערוניים/ או הקש ** #", ובהשמעת התוצאה ישמיע ללא כיוון הקו, אלא א"כ יש שני חלופות או מסלולים בתחנה זו, כמו"כ לא ישמיע את מיקומו של כל אוטובוס שהרי לא ניתן לחפש קו מסויים בלבד. {כשאר האם לתת חיפוש קולי יוגדר ע"י המנהל כנ"ל}.
בשלב זה סיימנו את שלב התוצאה, לאחר השמעת כל התוצאות (נראה שכדאי לעשות הגבלה מסוימת בכל אחד מסוגי החיפוש כמה תוצאות להשמיע, אוכל לדבר על כך בנפרד עם ימות המשיח) עובר לתפריט:
1 לבדיקה חוזרת [מקש זה הוא בעצם אותה הגדרה כמו חיפוש אחרון].
2 לשינוי מספר הקו
3 לשינוי מספר תחנה
4 להוספה למועדפים
ובאם היה חיפוש מס. 2 תחנה+קו תהיינה עוד אפשרויות:
5 לשמיעה רצופה של מיקום האוטובוס (שאמור להגיע הראשון לתחנה) [עד שיקיש על מקש אחר]
6 השמעת מיקום כל האוטובסים של קו זה לאורך כל ציר הנסיעה.
7 השמעת כל תחנות הקו.
ובאם "ימות המשיח" יגדילו לעשות ויוסיפו אפשרות של קבלת צינתוק על חיפוש של תחנה+קו יהיה:
8 לקבלת צינתוק, ויועבר לתפריט הקש את כמות הדקות לקבלת ההתראה לפני בא האוטובוס.
ובכל מקרה: 0 לחיפוש חדש מהתחלה.
לעצם המערכת, ע"פ מה שביארתי עד כאן, בשלב זה צריך שתיהנה למתקשר האפשרויות הבאות:
לחיפוש בזמן אמת הקש 1
לחיפוש אחרון הקש X
לחיפושים שמורים הקש X
להגדרות אישיות הקש X
שאר האופציות (חיפוש לפי קווים, חיפוש קולי של מוצא ויעד, לוחות זמנים) בהמשך, בעזה"י
בהגדרות אישיות תהינה:
1 האם להשמיע בתוצאה את שם התחנה שנבחרה.
2 האם להשמיע בצורת יגיע בעוד X דקות או בשעהXX.
3 האם להשמיע את כיון הנסיעה של כל קו, בחיפוש של תחנה ללא מספר קו.
4 האם להשמיע את כיון הנסיעה של כל קו, בחיפוש של תחנה + מספר קו.
הגדות ע"י מנהל תהינה:
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בחיפוש מס' תחנה.
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בחיפוש מס' קו.
חיפוש קולי או מקשים או שניהם בסינון קווים עירוניים או בינעירוניים בחיפוש של מספר תחנות יחד.
כאשר ניתן להגדיר באחד כן ובאחד לא.
מעבר לכך יוכל להגדיר את ברירת מחדל של הגדרות אישיות הנ"ל.
המערכת הקיימת כיום שיש שתי שלוחות נפרדות, 1 חיפוש תחנה 2 חיפוש תחנה+קו, היא קצת מסורבלת ודורשת החלטה של המאזין לפני בחירת התחנה מה הוא רוצה, ולאחר מכן באם בחר קו מסויים וברצונו לשנות לשמיעת כל הקווים הוא קצת מסורבל, לכן חשוב שהכל יהיה תחת קורת גג אחת, ותמיד יוכל לשנות במקש 2 של תפריט לאחר שאילתה חיפוש של איזה קו או להשמיע מחדש עם כל הקווים.
מקווה שלא התעייפתם מהאריכות...
עד כאן הפירוט של שלוחת השמעת חיפוש בזמן אמת, בנוסף יש עדיין הרבה דברים להוסיף בשאר השלוחות, אולי בהמשך.
למי שיש הצעות נוספות ניתן להוסיף כאן בהמשך הערות או הצעות אחרות.
בתודה ובברכה ל"ימות המשיח" על היוזמה המבורכת לשפר את המידע בזמן אמת של משתמשי התחבורה הציבורית.
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
יש דבר שלא קיים בקל קוו ואני מאוד רוצה שיוסיפו את זה
שיתן להבדיל בין קוים בין עירוניים לעירוניים ע"י הגדרה מסויימת
לדוגמא אני ישמור תחנה ואני יגדיר שישמיע רק קוים עירוניים
שיתן להבדיל בין קוים בין עירוניים לעירוניים ע"י הגדרה מסויימת
לדוגמא אני ישמור תחנה ואני יגדיר שישמיע רק קוים עירוניים
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
אכן הזכרתי את זה בתוכנית למעלה.
נשמח לשמוע מימות המשיח האם או מה מכל מה שהוזכר אכן יכלל בעזה"י במודול.
נשמח לשמוע מימות המשיח האם או מה מכל מה שהוזכר אכן יכלל בעזה"י במודול.
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
תודה רבה לימות המשיח על הפיתוחים החדשים:
- השמעת כיוון הנסיעה.
השמעה אם האוטובוס יצא בפועל.
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
מה קורה עם המודל
מתי יושלם הפיתוח והמודל יצא לציבור??
מתי יושלם הפיתוח והמודל יצא לציבור??
Re: מודול זמני תחבורה ציבורית בפיתוח.
האם יש אפשרות להוסיף אפשרות לקבל צנתוק 10 דקות לפני שהאוטובוס צריך להגיע?
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים